למה יש נזילה בסיפון בכיור מטבח?

יש לכם נזילה בסיפון ואתם לא יודעים למה זה קורה? במאמר הזה ניגע בכל הסיבות הנפוצות לנזילה בסיפון

מדי פעם כדאי לכל אחד ואחת לפתוח את הארון שנמצא מתחת לכיור המטבח, ולראות שהכל שם בסדר. ברוב הבתים, מדובר באיזור קצת מוזנח, וחבל. אם לא נבדוק מדי פעם שהכל שם בסדר, אנחנו עלולים להתעורר בוקר אחד ולגלות שיש שם סוג של אסון.

הסיפון זה אותו מיכל קטן שנמצא ממש מתחת לכיור המטבח, ויש לו תפקיד חשוב מאוד: הוא נועד למנוע מהריחות הקשים של הביוב לעלות ולצאת מהכיור. בלי הסיפון הזה, כנראה שהיינו צריכים להסתובב כל היום בבית עם מסיכות נגד ריחות מסריחים של ביוב.

איך סיפון עובד?

סיפון הוא למעשה מתקן מיוחד שמנצל כללים פיזיקליים ומאפשר להוביל נוזלים כלפי מעלה. זאת, בניגוד להיגיון הבסיסי שמים זורמים אך ורק כלפי מטה.

למעשה, על ידי שימוש חכם ופשוט בחוקים פיזיקליים, ניתן לגרום למים לעלות לנקודה גבוהה יותר, כל עוד בהמשך הדרך הם יזרמו לנקודה נמוכה יותר.

בעזרת הסיפון, ניתן ליצור נקודה שבה יש מים עומדים, שחוסמים את פתח היציאה של צינור הניקוז, וכך הם מונעים מריח לא נעים לעבור הלאה אל תוך הבית.

מה גורם לנזילה בסיפון המטבח?

ישנן כמה סיבות שעלולות לגרום לנזילה בסיפון המטבח. אבל לפני שנציין את הסיבות השכיחות לנזילה כזאת, חשוב לנו להדגיש שברוב המקרים, ניתן לתקן את הנזילה בכוחות עצמכם בלי לפנות לאינסטלטור.

פגיעות פיזיות

במקרים רבים, אנחנו מחזיקים בחומרי ניקיון ובפחים בתוך הארון שבו נמצא הסיפון. לפעמים, כשאנחנו מוציאים או מכניסים דברים, אנחנו עלולים לפגוע בסיפון ובצנרת שמחוברת אליו. הפגיעות האלה עלולות לגרום לפגיעה בנקודות החיבור השונות, דבר שעלול לגרום לנזילה.

ניתוק של הסיפון מהכיור

צנרת הניקוז של הכיור, יחד עם הסיפון, מחוברים לכיור באמצעות הברגה. לפעמים ההברגה הזאת נפתחת, וכל החיבור מתנתק. בגלל כל הצינורות שמחוברים לסיפון, לא תמיד רואים מיד שכל המערכת התנתקה, ולכן צריך להסתכל טוב.

סיפון מלוכלך

אחד השימושים הנוספים של הסיפון הוא לסנן את הנוזלים שמגיעים למערכת הביוב, ולמנוע מעבר של מוצקים גדולים שעלולים לגרום לסתימה. מדי פעם מומלץ לפתוח את הסיפון ולנקות אותו, כדי למנוע הצטברות של פסולת.

פסולת רבה שמצטברת בסיפון עלולה לגרום לו להיות כבד מדי, דבר שעלול לגרום ליצירת פער בין הצנרת לבין הסיפון. נוזלים שיורדים מהכיור עלולים לנזול מהפער הזה אל מחוץ לסיפון.

סיכום

נזילה בסיפון המטבח עלולה להיגרם בשל מספר גורמים שונים, ואת הגורמים הנפוצים ביותר ציינו כאן במאמר הזה. ברוב המקרים, תיקון של נזילה בסיפון יכולה להתבצע בלי איש מקצוע, כל מה שצריך זה קצת כישרון וידיים. אם בכל זאת אתם מעדיפים לפנות לאיש מקצוע שיבוא לתקן את הסיפון עבורכם, אתם מוזמנים ליצור עמי קשר ואגיע אליכם בהקדם האפשרי.

מאמרים נוספים

אינסטלטור באשקלון 24 שעות

אינסטלטור באשקלון 24 שעות

אם חיפשת אינסטלטור באשקלון 24 שעות ביממה – הגעת למקום הנכון! אלוף האינסטלציה מעניק שירותי אינסטלציה ללקוחות פרטיים ומוסדיים בכל שעות היממה. לא משנה אם

Read More