החלפת צנרת ישנה

אחת התשתיות המורכבות ביותר בבתים שלנו היא הצנרת. אותה מערכת שמעבירה מים צלולים מברז הראשי של הבניין, אל הברזים שלנו בתוך הדירה, במטבח, בשירותים וכיוצא בזה.

כמו כל מערכת תשתית שהיא, לפעמים יש בה תקלות שצריך לתקן, ולפעמים צריך לעשות החלפת צנרת ישנה באופן גורף. במאמר הזה נסביר בדיוק מתי צריך להחליף צנרת, איך עושים את זה נכון ולמה חשוב לשים לב כשעושים את זה.

מתי יש לבצע החלפת צנרת ישנה?

פיצוץ בצנרת שמעיד על תשתית רעועה

כאשר יש נזילה בעקבות פיצוץ בצנרת, ניתן בדרך כלל להחליף רק את החלק הדולף ולהימנע מהחלפת הצנרת כולה. יחד עם זאת, במקרים רבים, כאשר האינסטלטור מגיע לתקן את הנזילה, הוא רואה שהצנרת כבר במצב רעוע, ויש להחליף אותה.

החלפה במצב כזה אמנם יכולה להיות הוצאה לא צפויה, אך בטווח הארוך היא יכולה לחסוך לכם הרבה כסף על סבבים שונים של תיקונים, ובטווח הארוך היא יכול אפילו לחסוך לכם בהוצאות ובכאב ראש.

בכניסה לדירה

אם קניתם דירה לא מקבלן, ומדובר בדירה שכבר קיימת כ-15 או 20 שנה, ואולי אפילו פחות, מומלץ לבצע החלפת צנרת ישנה לפני הכניסה לדירה. כך תוכלו לדעת שהצנרת שלכם במצב טוב, ולא תצטרכו לעשות שיפוצים גדולים בזמן שאתם כבר גרים בה.

במהלך שיפוץ גדול

אם אתם מבצעים שיפוץ גדול בבית, שגם ככה דורש מכם לצאת מהדירה לתקופה מסוימת, מומלץ לנצל את ההזדמנות כדי לבצע החלפת צנרת ישנה.

חשוב לשים לב שאם הצנרת שלכם ממתכת, המשמעות היא שהצנרת הותקנה לפני שנות השמונים, אז נקבע תקן חדש של צנרת פלסטיק.

צנרת מתכת נוטה יותר לחלודה ולפגמים. בנוסף, צנרת כזאת עלולה לצבור חלודה – דבר שיכול להשפיע על איכות מי השתיה שלכם בבית. לכן, מומלץ מאוד להחליף צנרות מתכת לצנרת פלסטיק בהקדם האפשרי.

איזה סוג צנרת כדאי לנו לשים בבית?

ישנם מספר סוגי צנרות בשוק הישראלי, ואינסטלטור מקצועי, אמין וטוב ידע להתאים את הצנרת המדויקת לצרכים שלכם. באופן כללי, כל הצנרות המקובלות כאן בארץ הן צנרות טובות, אבל עדיין כדאי להכיר את ההבדל ביניהן.

צנרת SP – מתאימה לרוב איזורי הארץ, פרט לאיזור הצפון הקר וירושלים. זאת, בגלל שהיא פחות עמידה בתנאי קור.

צנרת PEX – מתאימה לאיזורים הקרים, ויכולה להחזיק מעמד בצורה טובה יותר בתנאי קור.

מאמרים נוספים

אינסטלטור באשקלון 24 שעות

אינסטלטור באשקלון 24 שעות

אם חיפשת אינסטלטור באשקלון 24 שעות ביממה – הגעת למקום הנכון! אלוף האינסטלציה מעניק שירותי אינסטלציה ללקוחות פרטיים ומוסדיים בכל שעות היממה. לא משנה אם

Read More