פתיחת סתימה בביוב בחצר

לפעמים ישנן תקלות בצנרת הביוב שגורמות לביוב בחצר לעלות על גדותיו. במאמר הזה אנחנו הולכים להתייחס לכל הגורמים לבעיות הביוב האלה, ואיך תוכלו גם לנסות לפתור אותם בעצמכם בלי לקרוא לאינסטלטור.

ברוב המקרים, אם לא בכולם, כאשר הביוב בחצר עולה על גדותיו, המשמעות היא שיש סתימה בצינור הביוב. כדי לטפל בבעיה הזאת, יש צורך לבצע פתיחת סתימה בביוב בחצר.

מה הגורמים לסתימה בביוב?

ישנן הרבה סיבות לכך שתיווצר סתימה בביוב, ועם השנים אני כל פעם מגלה סיבות שמפתיעות אותי. יחד עם זאת, כאן אספתי עבורכם את הסיבות הנפוצות ביותר שבגללן קוראים לי לעבודה של פתיחת סתימה בביוב בחצר.

שמנים ולכלוך

הרבה אנשים נוטים לשפוך את שמן הבישול ושמנים נוספים בכיור הבית, או באסלה. חשוב לדעת שמומלץ לא לעשות את זה, מכיוון ששמנים ולכלוכים אחרים (כמו נוזלי ניקוי שומניים) עלולים להיצמד לדפנות של צנרת הביוב. במקרה הטוב, הם יסתמו את הסיפון מתחת לכיור. במקרה הרע – הם יסתמו את אחד מצינורות הביוב הראשיים.

מגבונים לחים ועצמים זרים אחרים

ממש כמו הטעות שהרבה אנשים עושים עם השמן, כך הם גם עושים את אותה טעות עם המגבונים הלחים. חשוב מאוד לזכור שאסור להשליך מגבונים לחים לביוב! למעשה, המדינה מבזבזת בכל שנה יותר מ-11 מיליון ש"ח על טיפול במערכות ניקוז וביוב שנפגעות בשל מגבונים לחים שהושלכו למערכות אלה.

התקנה לקויה

במידה ומערכת הביוב לא הותקנה בצורה נכונה ותקנית, היא עלולה לגרום עם הזמן לבעיות שונות ומשונות, ובהן סתימות בצנרת והצפות ביוב.

חדירת שורשים

חדירה של שורשי עצים היא בעיה נפוצה מאוד במערכות ביוב בישראל. כדי לטפל בבעיה זו, יש לבצע ניקוי שורשים בביוב. על מנת למנוע מראש את הבעיה הזאת, יש לבדוק היטב איזה עצים כדאי לשתול בסביבה עירונית ומאיזה עצים כדאי להימנע.

איך לבצע פתיחת סתימה בביוב בחצר בכוחות עצמי?

אני תמיד שמח לתת שירות, אבל לפני שאתם מרימים אלי טלפון, יכול להיות שתצליחו לבצע פתיחת סתימה בביוב בחצר בכוחות עצמכם. הדבר נכון בעיקר אם מדובר בתקלה קלה יחסית, עם גישה פשוטה ולא מורכבת. במקרים אחרים, אין לכם ברירה ותאלצו לפנות לאיש מקצוע.

לפעמים ניתן לראות את הבעיה שגורמת לסתימה בביוב בחצר על ידי פתיחה של בור הביוב. אם אתם מצליחים לראות משהו שחוסם את הצנרת – פשוט נסו להוציא אותו. כן, אני יודע, זה מסריח ועלול להיות מגעיל – אבל אין מה לעשות.

כמובן שכדי למנוע את הבעיות האלה מראש, חשוב לשמור על צנרת ביוב נקייה ולהימנע מהשלכה של שמנים מסוגים שונים, מגבונים לחים, פסולת מוצקה וכיוצא בזה.

אם אתם לא מצליחים לעשות זאת בעצמכם, כדאי לכם ליצור עמי קשר. אני אבוא אליכם עם ציוד מתקדם שיאפשר לי לזהות את מקור הסתימה ולטפל בה. ישנם מקרים שבהם יש צורך בהזמנת ביובית – ואני מטפל גם בזה.

מאמרים נוספים

אינסטלטור באשקלון 24 שעות

אינסטלטור באשקלון 24 שעות

אם חיפשת אינסטלטור באשקלון 24 שעות ביממה – הגעת למקום הנכון! אלוף האינסטלציה מעניק שירותי אינסטלציה ללקוחות פרטיים ומוסדיים בכל שעות היממה. לא משנה אם

Read More