פתיחת סתימה בכיור מטבח: איך לפתוח סתימה בכיור?

אם יש לכם סתימה בכיור, אני מציע לכם לחכות רגע לפני שאתם מזמינים אותי. ניסיתם לפתוח את הסתימה ללא הצלחה? טלפון אחד ואני בדרך אליכם

אחד מהדברים הכי לא כיפיים שניתן להיתקל בהם בבית (במיוחד רגע לפני שצריך לצאת לאירוע) הוא סתימה של הכיור. מדובר בתהליך שצריך לטפל בו כמה שיותר במהרה, אחרת המים שמצטברים יעשו נזק לבית ויפיצו ריחות לא נעימים.

למרבה המזל, ישנן כמה פעולות שניתן לבצע עוד לפני שצריך לקרוא לשרברב. הנה קצת מידע על הסיבות לסתימות, דרכים לטפל בהן, ואיך למנוע מהן להיווצר בעתיד.

סיבות לסתימה

הכיור במטבח תמיד מתמלא בלכלוכים ושאריות של דברי מאכל ושתייה למיניהם. למרות שיש מים זורמים באופן תמידי, זה עדיין לא תמיד מספיק בשביל למנוע סתימות. לרוב המאכלים שגורמים לסתימות בכיור הם מאכלים שומניים או גרגרי קפה.

אלה לא מתמוססים במים היטב כמו רוב סוגי האוכל, ולכן הם בעלי נטייה לסתום את מעבר המים לביוב. עצמות גם יכולות ליצור חסימות כאלה.

הכנסת עצם ארוך פנימה

לפעמים מדובר במקרה מאוד פשוט של סתימה שלא דורש פרוצדורה או חומרים מיוחדים. מדובר בחסימה פיזית כתוצאה מהצטברות של החומרים שצוינו קודם או בעצם גדול שחוסם את מעבר המים.

במקרה כזה, פתיחת סתימה בכיור עשויה להסתכם בהכנסה של כלי מספיק ארוך לתוך חור הניקוז. מגששים כדי לחפש את הנקודה בה יש גוש שחוסם, ומשחררים אותו על ידי תפיסתו.

מים חמים ופומפה

פתיחת סתימה בכיור באמצעות פומפה היא הדרך הכי קלה והכי יעילה שאפשר להשתמש בה ללא אינסטלטור. מדובר בפעולה פשוטה שנמשכת מספר דקות לכל היותר, והיא לא דורשת ציוד מיוחד או חומרים מיוחדים.

יש לשפוך אל תוך הכיור מים חמים ככל האפשר, להצמיד את הפומפה לניקוז, ולהתחיל לפמפם. אם לא מדובר בסתימה רצינית מדי, תוך זמן קצר החסימה בכיור תיפתח.

חומץ וסודה לשתייה

חומץ וסודה לשתייה הם גם חומרים יעילים ביותר בשביל פתיחת סתימה בכיור. אלה חומרים לא מסוכנים שניתן למצוא בקלות ברוב הבתים. מפזרים סודה לשתייה ומכניסים אותה כמה שיותר לחור הסתום.

לאחר מכן מוסיפים חומץ וממתינים כ-5 דקות כדי לתת לחומרים לעשות את עבודתם. בתום 5 הדקות שופכים מים חמים שישטפו את מה שנשאר מהחומרים. בסוף אמורה להיפתח הסתימה.

ניקוי של הסיפון

אם גם אחרי חומץ וסודה לא התרחשה פתיחת סתימת כיור, ניתן לנסות לפתוח אותה באמצעות פירוק של הסיפון וניקויו. שמים דלי מתחת לאותו סיפון תוך שמירה על הגומיות שלו בעת הפירוק.

את הכוס שמתחת לסיפון יש להבריג ולהוציא בזהירות ולנקות משאריות לכלוך. בסוף הניקיון, במידה והגומיות לא בלויות, יש להבריג חזרה את הסיפון יחד איתן ולוודא שבאמת אין נזילות של מים מתוכו.

איך למנוע היווצרות סתימות

התיקון הכי יעיל לסתימת כיורים הוא תמיד פעולה מניעתית. אין צורך כל פעם מחדש לנסות לשחרר סתימות בעצמנו, עדיף למנוע מהמקרים הללו להתרחש מלכתחילה.

כדי לעשות זאת חשוב לא להשליך לתוך הכיור את סוגי הלכלוך שצוינו בפסקה הראשונה, (שומנים, גרגרי קפה, וכו') אלא לתוך הפח.

בנוסף, שטיפה תכופה של הכיור עם מים חמים עוזרת להמיס את הלכלוכים המצטברים. לבסוף, ניתן לרכוש מסננות פשוטות מפלסטיק או ממתכת שעושות עבודה יעילה במניעת הצטברות לכלוכים בתוך הצנרת.

לסיכום

ישנם הרבה צעדים שניתן לבצע כדי לפתוח סתימות בכיור מבלי לקרוא לאינסטלטור. אלה דרכים יעילות שברוב המקרים עובדות מצוין ועשויות לחסוך לנו סכומי כסף מכובדים על ביקורי שרברבים.

חשוב מאוד יחד עם זאת לשמור על הכיור תקין ולהימנע מפעולות מזיקות שיגרמו לסתימות. זאת התרופה הכי טובה להן, והיא תמיד עובדת.

מאמרים נוספים

אינסטלטור באשקלון 24 שעות

אינסטלטור באשקלון 24 שעות

אם חיפשת אינסטלטור באשקלון 24 שעות ביממה – הגעת למקום הנכון! אלוף האינסטלציה מעניק שירותי אינסטלציה ללקוחות פרטיים ומוסדיים בכל שעות היממה. לא משנה אם

Read More