נזילה באסלה: מה צריך לעשות אם יש לי נזילה באסלה?

נזילות בשירותים הן מהגורמים הנפוצים ביותר בישראל לבזבוז מים – שיכול גם להשפיע מאוד על חשבון המים שלכם. בימים כאלה, שכדאי לנו לשמור על כל שקל ועל כל טיפה, חשוב להבין איך לטפל בנזילות כאלה ואיך לזהות אותן.

נזילה באסלה יכולה לקרות בגלל כל מיני תקלות בשירותים. במאמר הזה אני הולך להתייחס לתקלות הנפוצות ביותר.

נזילה מהניאגרה

הרבה פעמים, הניאגרה, אותו מיכל שאוגר כמות של מים בשביל שנוכל "להוריד מים" בשירותים, נוזל לתוך האסלה. בדרך כלל זה קורה בגלל שחיקה של האטם שנמצא בחלק התחתון של מצוף הניאגרה. ברוב המקרים, במהלך השנים האטם הזה מאבד את הגמישות שלו, דבר שגורם לשחיקה ולנזילת מים.

לעומת זאת, ישנם מקרים שבהם הבעיה אינה טמונה באטם, אלא במצוף עצמו. למצוף שנמצא בתוך הניאגרה יש כמה תפקידים. הוא נועד להפסיק את זרימת המים לתוך הניאגרה כאשר היא מלאה, ובמקביל הוא נועד לעצור את זרימת המים לתוך האסלה כאשר אין בכך צורך.

לפעמים ישנה תקלה כזו או אחרת במצוף, והוא עשוי שלא להפסיק את זרימת המים לתוך האסלה. הבעיה היא, שהרבה פעמים הזרימה חלשה מאוד וקשה לזהות אותה. אם אתם חושדים שיש נזילה מהניאגרה לתוך האסלה, קחו נייר טואלט והצמידו אותו לדופן הפנימי האחורי של האסלה. אם הוא יירטב – יש לכם נזילה.

דרך נוספת לזהות נזילה מהניאגרה היא על ידי הכנסה של צבע כזה או אחר לניאגרה עצמה, ולראות אם הצבע זולג לאסלה גם במקרה שלא הורדתם את המים. ישנם סבונים מיוחדים בצבע כחול שניתן להכניס לניאגרה, והם יעזרו לכם לזהות נזילות ברמה כזו או אחרת.

איך מתקנים נזילה מהניאגרה?

כדי לתקן נזילה מהניאגרה, יש להחליף את האטם התקול. אם אתם עושים זאת בכוחות עצמכם, כדאי לכם להצטייד מראש באטם מסיליקון. מדובר בחומר עמיד יותר, שצפוי להחזיק מעמד זמן רב יותר.

ברוב המקרים, אם יש לכם ידיים טובות, תוכלו לעשות את זה בעצמכם. אם מדובר על ניאגרה סמויה, העבודה צפויה להיות קשה יותר. אם תחליטו להזמין אינסטלטור, התיקון צפוי לעלות לכם בערך 300 ש"ח, ואם מדובר בניאגרה סמויה – 400 ש"ח.

נזילה מהאסלה לרצפה

נזילה מסוג אחר היא נזילה באסלה שזולגת לרצפה. בדרך כלל, תזהו את הנזילה הזאת בצורה פשוטה, על ידי זיהוי של שלולית קטנה מסביב לאסלה. שימו לב: לפעמים חלק מבני הבית נוטים קצת לפספס את האסלה כשהם עושים צרכים, ולכן צריך קודם כל לוודא שלא מדובר בשלולית של פיפי שמישהו פספס.

נגבו את השלולית שליד האסלה, ודאו שהמקום יבש – והורידו את המים. אם השלולית חוזרת, סימן שמדובר בנזילה באסלה.

ברוב המקרים, הסיבה לנזילה כזאת היא התקנה לא טובה של האסלה עצמה, או של צינור הניקוז שלה. במקרה כזה, מומלץ לקרוא לאינסטלטור מומלץ ולא לנסות לתקן בעצמם.

מה שכן, לפני שאתם מתקשרים לבעל מקצוע, נסו לוודא שהנזילה אכן מהאסלה עצמה, ולא מהצינור שמעביר את המים מהקיר לניאגרה, או מהניאגרה לאסלה. במקרה כזה, אתם יכולים לתקן את הנזילה הזאת בעצמכם, כל עוד יש לכם ידיים טובות לעבודות כאלה.

אם הנזילה היא מהצינור שמעביר את המים מהצנרת הביתית לניאגרה, בדרך כלל החלפה של הצינור והתקנה עם טפלון (מן חומר איטום שנראה כמו סלוטייפ לבן ללא דבק). אך אם מדובר בנזילה באסלה עצמה – כדאי לכם להתקשר לאינסטלטור מקצוען.

מאמרים נוספים

אינסטלטור באשקלון 24 שעות

אינסטלטור באשקלון 24 שעות

אם חיפשת אינסטלטור באשקלון 24 שעות ביממה – הגעת למקום הנכון! אלוף האינסטלציה מעניק שירותי אינסטלציה ללקוחות פרטיים ומוסדיים בכל שעות היממה. לא משנה אם

Read More