החשיבות של איטום קירות חיצוניים

הבתים שלנו נועדו להגן עלינו מפגעי מזג האוויר, ולהוות עבורנו סוג של קן מוגן, נעים ובטוח. חומרי הבנייה השונים נועדו להתאים לאקלים המקומי ולכל עונות השנה והמאפיינים שלהם: שמש קופחת בקיץ, גשמים בחורף וכו'.

יחד עם זאת, כמו בכל חומר בטבע או במעבדה, גם הבתים שלנו סובלים מפגעי בלאי מתמשך ולפעמים צריך לחדש אותם ולטפל בכל מיני מפגעים שנגרמו עם הזמן או בשל פגיעה כזו או אחרת.

אחד מפגעי הבלאי הטבעי הנפוצים ביותר הוא פגיעה באיטום החיצוני של הקירות, ויש לכך כמה סיבות. הסיבה הראשונה היא העובדה שהקירות החיצוניים של הבית או של הבניין, כמו גם הגג, נמצאים בחשיפה מתמשכת לפגעי הטבע ונזקי האקלים.

סיבה שניה היא פגיעה פיזית במעטפת של המבנה. פגיעה כזאת נגרמת בדרך כלל בשל התקנות חיצוניות של תשתיות שונות, תוך אי-דאגה לאיטום הולם. בין השאר, מדובר על התקנה של צינרות מים וחשמל, התקנה של מדחסים של מזגן, קולטי שמש וכו'.

איך אוטמים קירות חיצוניים של בית?

עבודת איטום של קירות חיצוניים דורשת אנשי מקצוע, בייחוד אם מדובר באיטום חיצוני של בניין גבוה, שדורש גם עבודת סנפלינג.

אחת החברות שעוסקות בתחום הזה היא קבוצת א.מ. חי מבראשית. ניתן לפנות אליה בין השאר באמצעות אתר האינטרנט שלה https://www.highisrael-building.co.il.

הקבוצה עוסקת בכל עבודות התשתית שצריך להכיר: איטום קירות חיצוניים, חידוש מבנים, שיפוץ בניינים, עבודות בסנפלינג והסרת צו מבנה מסוכן.

החברה בעלת תעודת הסמכה של התאחדות קבלני השיפוצים בישראל, ומציעה מגוון שירותים ופתרונות שמותאמים ספציפית לכל מבנה ומבנה.

מדוע חשוב לאטום קירות חיצוניים?

ישנה חשיבות רבה שהיה איטום ראוי לקירות החיצוניים של הבית, מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שאיטום ראוי יכול לסייע בבידוד של חום וקור, שמשפיע מאוד על חשבון החשמל שלנו.

בית שלא נהנה מאיטום ובידוד ראויים, יבזבז הרבה חשמל על מזגנים, מאווררים וכו'. בקיץ הבית יהיה חם מאוד, ובחורף הוא יהיה קר מאוד, וידרוש מיושביו להפעיל אמצעי חימום וקירור שונים, בהתאם לעונה.

בנוסף, איטום קירות חיצוניים חשוב מאוד לשלמות היסודות של הבניין, ולעמידות שלו לאורך זמן. כאשר הקירות החיצוניים אינם אטומים כראוי, המשמעות היא שבזמן שיש גשמים, מים עלולים לחדור לתוך קירות הבית מתוך הסדקים שבוקעים בקירות החיצוניים.

מים שמחלחלים לתוך קירות הבית עלולים לגרום לפגעי רטיבות. ישנם פגעי רטיבות קלים כגון פגיעה בטיח או בצבע, אבל יש גם פגעי רטיבות שעלולים להיות קשים מאוד, כגון פגיעה במוטות הברזל שמחזקים את יסודות הבטון של המבנה.

כאשר מוטות הברזל האלה נחשפים למים, הם עלולים לפתח חלודה ולהתנפח. השינויים האלה עלולים לגרום לשבירה ופיצוץ של הבטון שמחזיק את שלד הבניין, ולפגוע בעמידות שלו. לכן, ישנה חשיבות לטפל בבעיות איטום במהירות האפשרית, על מנת להגן על יסודות הבניין.

לסיכום, קירות הבית נועדו לשמור על שלמות המבנה, ועל הנוחות שלנו בתור הדיירים. אם זיהיתם שישנן בעיות איטום חיצוניות, מומלץ לפנות לחברה מקצועית שתעניק את הפיתרון המתאים ביותר לכך.

מאמרים נוספים

אינסטלטור באשקלון 24 שעות

אינסטלטור באשקלון 24 שעות

אם חיפשת אינסטלטור באשקלון 24 שעות ביממה – הגעת למקום הנכון! אלוף האינסטלציה מעניק שירותי אינסטלציה ללקוחות פרטיים ומוסדיים בכל שעות היממה. לא משנה אם

Read More